Tüm dünyanın çoğunlukla evde geçirmekte olduğu bu pandemi döneminde, yapılacak yeni aktiviteler bulmak fazlasıyla önem kazandı. İnsanların bu arayışında en çok öne çıkan aktivitelerden biri de mobil oyunlar oldu. Pandeminin başlaması ile birlikte; toplam oynama süresi, bir oturum boyunca oynama süresi ve oyun içi satın alımların sayısı bakımından yüksek bir artış gösteren mobil oyunlar, böylelikle oyun pazarlamacılarına da yeni bir dünyanın kapısını açtı..
Google tarafından yapılan araştırmalar ışığında; oyun oynamaya pandemi döneminde başlayanların %40’ından daha fazlası oynamaya devam edeceklerini söylüyor. Tüm oyun oynayanların toplam üçte biri oyun için para harcamaya devam edeceklerini, %65’i ise oyunları daha uzun süreyle oynayacaklarını söylüyor. Özellikle çok para harcanmayan, basit oyunlarda kullanıcılar tarafından yapılan indirme ve harcama oranları pandemi sürecinde fazlasıyla artış gösterdi. Satın alımlardaki bu artış, oyun pazarlamacıları için de birçok fırsatı beraberinde getird. Örneğin genele hitap eden ve kullanıcı elde etmek isteyen oyunlarda, yükleme başına maliyet değerini hedefleyen stratejiler, uygun kullanıcıyı bulurken maliyeti de düşük tuttu.
Yapılan araştırmalar, oyunların barındırdığı özelliklerin de hedeflenecek kitlelerde etkili olduğunu belirtiyor. Örneğin; sezonlara bağlı etkinlikler barındıran oyunların dünya çapındaki etkileşimi artıyor. Ayrıca Japonya, Kore, Rusya, Hindistan ve Çin’de oyuna harcama yapan kişiler çoğunlukla abonelik sistemi barındıran oyunlara harcama yapmayı daha kârlı buluyor. Sunulacak satın alma seçenekleri de hedeflenen kitleye göre şekillendirilebiliyor. Örneğin, Brezilya’daki oyuncular için en ilgi çekici teklif, özel içeriklere erişim kazanmak oluyor.
Pazarlamacılar tarafından yapılan analizler, oyunu yüklemiş ancak oynamayı bırakmış insanlara; Arama Ağı, YouTube, Google Play ve uygulama üzerinden özel mesajlarla erişmek için kullanılan etkileşime yönelik uygulama kampanyası gibi çözümlerin de etkili olduğunu söylüyor. Candy Crush Saga’nın üreticisi olan King’in oyuncularla yeniden etkileşim kurmak için uyguladığı eski kullanıcılar özelinde hedeflenen etkileşime yönelik uygulama kampanyaları, %130 oranında yatırım getirisi elde etti ve reklamlarında verimliliği %15 artırdı.
Mobil oyunlar aynı zamanda reklamverenler için de büyük bir fırsat ortaya koydu. Oyunlardaki karakterleri güçlendirmek ve takviye kazanmak için video reklamları izleyen ve etkileşim kuran kişi sayısı da bu süreçte artış gösterdi. Oyun içi reklam izleyen kullanıcıların %34’ü bu reklamları takviye elde etmek, %30’u ise ek can kazanmak için izlediklerini söyledi. Dijital pazarlamacılar için etkili sonuç alınabilecek bir reklam biçimi olan “ödüllü geçiş reklamları” video reklamlarınızı oyundaki aralar sırasında göstererek, tamamını izleyen oyuncuları ödüllendirme mantığına dayanıyor. Bu yöntemle reklamlarınız yüksek gösterim ve etkileşim alırken oyuncular da oyuna devam etmek için kolaylık sunuyor.
Yaşadığımız pandemi dönemi elbet bir gün bitecek olsa da, mobil oyunlarda başlayan bu trend ve artış uzun süre etkisini kaybetmeyecek gibi görünüyor. Böylelikle bu süreçte hem oyun geliştiricileri hedeflerini gerçekleştirebilecek hem de oyunları bir reklam alanı olarak kullanan dijital pazarlamacılar için internet reklamları, Facebook reklamları ve Google reklamlarına ek olarak mobil oyun dünyasında yepyeni fırsatlar çıkmaya devam edecek.